نرم افزار بازرگانی

نرم افزار بازرگانی چیست؟

شرکت های بازرگانی همیشه در تجارت خود با چالش های بزرگی مواجه می شوند، مانند قیمت گذاری برای رقابت در بازار، مالیات و … که میتوانند کسب و کار را برای فعالان بازرگانی دشوارتر کند. کنترل و مدیریت عملیات در این بخش ها و استفاده از نرم افزار بازرگانی یکپارچه برای مدیریت شرکت های بازرگانی بسیار حائز اهمیت است.

عملیات بازرگانی در شرکت ها و سازمان های تجاری، از پیچیدگی خاصی برخوردار است و شرکت های بازرگانی باید نیازها و سلیقه های مشتریان خود را بشناسند، همچنین ارتباط فرایند فروش با نرم افزار مدیریت مشتریان (CRM)، نرم افزار انبارداری، نرم افزار پیمان و قراردادها و نرم افزار حسابداری شرکتی؛ پیچیدگی عملیات را بیشتر می کند.

بر همین اساس استفاده از نرم افزاری که قادر است عملیات بازرگانی سازمان را به صورت یکپارچه پشتیبانی کند و ارتباط با سایر بخش های نرم افزار را حفظ کند، از نکات مهم انتخاب نرم افزار می باشد. نرم افزار بازرگانی آرپا به عنوان نرم افزاری یکپارچه و جامع، قادر است عملیات و پشتیبانی از تمامی واحدهای سازمان های بازرگانی، گزارش های متنوع و سفارشی و همچنین ثبت تمامی اطلاعت را پشتیبانی کند.

ویژگی های منحصر بفرد نرم افزار بازرگانی آرپا

null

خرید و مدیریت بهای تمام شده کالا

در شرکت های بازرگانی، مدیریت و نظارت دقیق در موجودی کالاها و خرید کالا از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کنترل ورود و خروج کالا و مواد اولیه در انبار به شرکت و نگهداری لحظه ای و به موقع موجودی تعدادی و ریالی به همراه شناسه ورود و اطلاعات آماری از آنها و شناسایی و ردیابی آنها از جمله ویژگیهای حائز اهمیت می باشد.

null

ابزارهای ویژه در بازاریابی و ثبت فروش

کنترل اعتبار مشتریان و کنترل عملکرد بازاریابان در مسیر و سفارشی سازی نرخ گذاری برای گروه های مشتریان و اعمال تخفیف برای گروه های مشتریان از قابلیت های مهم نرم افزار می باشد
null

ارتباط بین خزانه و فروش

کنترل وجوه نقد، اسناد دریافتنی و اسناد پرداختنی و نگهداری سوابق آنها، خصوصا در سازمانهایی که با حجم بالای اطلاعات سر و کار دارند، اهمیت به‌سزائی داشته

null

ردیابی کالا

پیگیری سفارشات و دریافت اطلاعات مربوط به سیستم حمل نقل کالا، اطلاعات باسکول و پیگیری سفارشات

null

مدیریت نقدینگی

مشاهده گردش لحظه ای وجوه نقد و کنترل جریان نقدینگی و دریافتی های وصول شده و در حال وصول

null

ارتباط با مشتریان و گارانتی

مدیریت مشتریان،ارزیابی وفاداری مشتریان، خدمات پس از فروش وسیستم گارانتی محصولات

 

مدیریت خرید و بهای تمام شده کالا در نرم افزار آرپا

زیر سیستم تخصصی خرید کالا در نرم افزار آرپا

شرکت های بازرگانی برای تامین کالاهای خود نیازمند فرایندی کاملا یکپارچه و مستقیم می باشند. این شرکت ها کالاهایی که خریداری می کنند از تولید کنندگان داخلی و  در بیشتر مواقع از تولید کننده های خارجی کالاهای مورد نیاز خود را تهیه می کنند. اما برای شرکت های بازرگانی انتخاب محصول مناسب، فروشنده کالا، حمل و نقل، بیمه و .. از فرایندهایی می باشند که برای مدیران این شرکت ها اهمیت بسیاری دارند.  شرکت نرم افزاری آرپا برای مدیریت این فرایندها بسته نرم افزاری ویژه ای را برای شرکت های بازرگانی تهیه کرده است که زیرسیستم های تدارکات داخلی و سفارشات خارجی را شامل می شود. این دو زیر سیستم آرپا قادر است تمامی فرایندهایی که مناسب شرکت های بازرگانی می باشند را به صورت مستقیم و یکپارچه مدیریت کنند که شامل استعلام نرخ کالا، تمامی فرایندهای خرید، پیش فاکتور، ترخیص کالا از گمرک، بیمه نامه و قوانین مربوط به وزارت بازرگانی را پوشش می دهد. همچنین یکی از مهم ترین بخش نرم افزار مربوط به محاسبه تمام شده می شود که به صورت ریالی و ارزی کالاهای خریداری شده را به صورت اتومات در رسید انبار و اسناد ثبت و ذخیره می کند.

زیر سیستم تخصصی مدیریت کالاها

راهکار آرپا برای شرکت های بازرگانی،  نگهداری ایمن کالاهای تهیه شده در انبار، مدیریت کالاهای در حال خرید با توجه به میزان موجودی کالا جهت جلوگیری از انباشته شدن بیش از حد کالاها، مدیریت و کنترل کالاهای از قبل خریداری شده، آدرس دهی اتوماتیک محل نگهداری کالاهای خریداری شده جهت سهولت در جستجوی کالا، از دیگر امکانات و ابزارهای قدرتمندی است که شرکت نرم افزار آرپا در مجموعه ای از زیر سیستم ها برای مدیریت خرید و انبار و موجودی در اختیار شرکت های بازرگانی قرار می دهد.

ابزارهایی برای گزارش سود و زیان

هدف تمامی شرکت های بازرگانی، گسترش کسب و کار و کسب سود می باشد. راهکار نرم افزاری آرپا با ابزارهای قدرتمند قادر است تمامی گزارش های سود و زیان را به صورت کاملا دقیق و بدون اشتباه در اختیار مدیران کسب و کارها قرار دهد. با استفاده از این گزارش ها قادر خواهید بهای تمام شده کالا را زمانی که به انبار می رسد به راحتی محاسبه کنید و با فرمول ها و روش های استاندارد روی کالاها قیمت گذاری کنید وگزارش ها را با عنوان سود و زیان کالا استفاده کنید.

امکانات نرم افزار ویژه بازرگانی آرپا

نرم افزار آرپا ابزارهای کاملی را در اختیارتان قرار می دهد تا از منابع خود به صورت بهینه تر استفاده کنید و به اهداف خود دست پیدا کنید. نرم افزار آرپا پاسخگوی تمام نیازهای شما خواهد بود و همچنین با تغییرات و نیازهای تجارت شما منطبق خواهد شد.

  • مدیریت مالی و حسابداری: با اطلاعات تاریخی حسابداری، بر تصمیم گیری های آینده تمرکز کنید.
  • اتوماسیون اداری: انجام مکاتبات اداری به صورت الکترونیک.
  • مدیریت ارتباط با مشتری: روابط خود را با مشتریان بهبود ببخشید تا وفاداری ایجاد شود.
  • مدیریت منابع انسانی: با کاهش هزینه، حذف کارهای اضافی، دقت و سرعت سازمان را بهبود ببخشید.
  • زنجیره تامین: یکپارچه سازی عملیات های خرید و تدارکات،فروش و انبارداری.
  • حمل و نقل: مدیریت فرایندهای حمل و نقل را هوشمندانه کنید.
keyboard_arrow_up