گزارش وال استریت ژورنال نشان می دهد که چهار قانونگذار دموکرات از کمیسیون تجارت فدرال می خواهند که اپل و گوگل را به دلیل جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربرانشان بررسی کند. طبق این نشریه، قانونگذاران در نامهای به لینا کان، رئیس FTC اعلام کردند که اپل و گوگل «آگاهانه این اقدامات مضر را با ایجاد شناسههای ردیابی تبلیغاتی خاص در سیستمعاملهای تلفن همراه خود ایجاد کردند.»
گفته می شود، وال استریت ژورنال همچنین تاکید می کند که هر دو شرکت اقدامات مثبتی را برای محدود کردن جمع آوری داده های کاربران انجام داده اند. به عنوان مثال، اپل چندین رویکرد مختلف مانند ورود با حساب کاربری اپل، شفافیت ردیابی اپلیکیشن و حتی گزارش حریم خصوصی را در پیش گرفته است.
اما برای سناتورهای الیزابت وارن، ران وایدن، کوری بوکر، و نماینده سارا جیکوبز، اپل و گوگل می توانند ردیابی کاربران را از طریق اطلاعات آنلاین خود دشوارتر کنند.
با این حال، تا همین اواخر، اپل این شناسه ردیابی را به صورت پیشفرض فعال میکرد و از مصرفکنندگان میخواست که تنظیمات گیجکننده تلفن را برای خاموش کردن آن بررسی کنند. گوگل همچنان این شناسه ردیابی را به صورت پیشفرض فعال میکند و تا همین اواخر حتی به مصرفکنندگان امکان غیر فعال کردن نداده بود. سناتور الیزابت وارن، سناتور کوری بوکر و نماینده سارا جیکوبز میگویند که این شناسهها با ایجاد یک تکه اطلاعات مرتبط با دستگاهی که کارگزاران داده و مشتریانشان میتوانند از آن برای پیوند دادن به سایر دادههای مربوط به مصرفکنندگان استفاده کنند، به بازار کارگزار دادههای غیرقانونی دامن زدهاند.»
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود می گوید: اپل بیانیه ای ارائه نکرده است. این نشریه همچنین در گزارش خود از زمانی که خان رهبری FTC به دست گرفت این آژانس “به دنبال تقویت قوانینی است که بر نحوه جمع آوری داده های کاربران توسط مشاغل دیجیتال نظارت می کند.”اپل در چند سال گذشته در زمینه حفظ حریم خصوصی داشته است یکی از شرکت های پیش رو بوده است، اما این شرکت را در برابر مجادلات با ادعای انحصار یا حتی عدم انجام کافی برای تضمین امنیت دادههای کاربران در سراسر وب مقاوم نمیکند.
منبع 9to5mac