بر اساس تصمیم جدید گوگل، طول عنوان اپلیکیشن ها به 30 کاراکتر محدود می شود. همچنین استفاده از هر عبارت توصیف کننده و رتبه بندی و یا عوامل مربوط به تبلیغ اپلیکیشنف شکلک ها و کاراکترهای تکراری خاص را در اپلیکیشن ها ممنوع خواهد بود. این قوانین شامل نام خود توسعه دهندگان را شامل می شود. نمونه ای از تغییرات را می توانید در زیر مشاهده کنید.
گوگل اعلام کرد، توسعه دهندگانی که این قوانین را در اپلیکیشن های خود رعایت نکنند دیگر مجاز به فعالیت در این فروشگاه نخواهند بود.
تغییرات در سیاست های گوگل اقدامی بسیار مفید می باشد، چون با تغییر قوانین کاربران ساده تر از قبل می توانند اپلیکیشن های مورد نظر را جستجو کنند. البته قوانین جدیدی که گوگل اعمال کرده است نمی تواند مشکلاتی مانند کپی اپلیکیشن و یا انبوه اپلیکیشن های جعلی را برطرف کند.
گوگل در قوانین جدید خود اعلام کرده است که این قوانین شامل آیکون ها نمی شود، این قوانین فقط شامل اسکرین شات ها، ویدئوها و بخش توضیحات را شامل می شود. گوگل اعلام کرده است که اگر توسعه دهندگان قوانین را در بخش های اسکرین شات و ویدئوها را رعایت نکنند، اپلیکیشن در بخش های مهم پلی استور مانند App و Games قرار نخواهد گرفت.
گوگل این تغییرات را قبل از اجرای قوانین خود اعلام کرد تا توسعه دهندگان این فرصت را داشته باشند این تغییرات را در اپلیکیشن های خود اعمال کنند. گوگل در اواخر سال جاری تاریخ دقیق اجرای این قوانین را اعلام خواهد کرد.
منبع androidauthority