در هفته های گذشته، غول جستجوی اینترنتی یکی از بزرگترین تغییرات تاریخ خود را در نحوه نمایش نتایج جستجوی خود انجام داد که این تغییر باعث شد تشخیص نتایج تبلیغاتی گوگل اد (Google Ad) و نتایج غیر تبلیغاتی دشوار شود. در این تغییر، گوگل پوشش رنگی تبلیغ را حذف کرد و آن را با فیوآیکون (favicons) شناخته شده شرکت های مورد نظر در جستجو جایگزین کرده است. در حال حاضر این تغییرات فعال شده است و نتایج جستجوی سایت های تبلیغاتی بسیار شبیه سایت های غیر تبلیغاتی شده است. همین موضوع باعث شده است برخی از کاربران نارضایتی های خود را در مورد این تغییرات اعلام کنند و گوگل در حال بررسی این موضوع می باشد.
در گزارش جدیدی که منتشر شده است، گفته می شود گوگل قصد دارد نتایج جستجوی دسک تاپ را با روش نمایش گوشی های موبایل یکپارچه کند، اما این تغییرات باعث شده است که تمایز بین نتایج تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی دشوارتر شود. تنها تفاوت بین یک آگهی تبلیغاتی و جستجوی واقعی در طراحی جدید، تنها حروف کوچک و نمادی است که کنار لینک ها نمایش داده می شود، به این معنی است که تبلیغات و نتایج جستجوی واقعی بسیار مشابه یکدیگر شده است و باعث انتقاد کاربران شده است.
اکنون گوگل اعلام کرده است که می خواهد استفاده از فیوآیکون ها را در کنار نتایج جستجوی خود ادامه دهد، این تغییرات تا هفته های آینده ادامه خواهند یافت. گوگل در پست توییتر رسمی خود اعلام کرده است: این تغییرات طی هفته های آینده ادامه دارند و نظرات کاربران برای ما بسیار مهم می باشد و در آینده مکان های مختلفی را برای نمایش فیوآیکون ها آزمایش خواهیم کرد، زیرا می خواهیم ظاهری مدرن به نتایج جستجوی دسک تاپ ایجاد کنیم.