با توجه به اینکه سرویس های اشتراکی بخشی از رشدکلی کسب و کار موسیقی را به خود اختصاص داده اند، وال استریت ژورنال و بلومبرگ گزارش داده اند که سرویس های اشتراکی موسیقی گوگل به همان میزان رشد نمی کند. بر اساس آمار منتشر شده از انجمن صنعت موسیقی ایالات متحده آمریکا(RIAA)، تعداد مشترکین سرویس های اشتراکی موسیقی در سال ۲۰۱۸ بیش از یک میلیون نفر افزایش داشته است. در عین حال وال استریت زورنال، به نقل از منابعی ادعا می کنند که تعداد کاربران یوتیوب موزیک (YouTube Music) و گوگل پلی موزیک (Google Play Music) در چهار ماه اخیر ثابت مانده است. در حالی که سرویس موسیقی اسپاتیفای (Spotify) بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.بر اساس گزارش های منتشر شده سرویس موسیقی گوگل ۱۰ الی ۱۵ میلیون کاربر دارد.
گوکل به رسانه ها گفته است که تعداد مشترکان و گزارش های رشد تعداد آن ها نادرست است و از ماه مارس مشترکین یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته اند. با این حال، آمار منتشر شده توسط برخی از منابع یک تصویر جالبی را نشان می دهد که گوگل همچنان به آرامی در حال تغییر مسیر از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک می باشد. یک سال پس از راه اندازی سرویس یوتیوب موزیک، گوگل فقط ویژگی هایی مانند پخش موزیک از محل ذخیره شده ی محلی را به این سرویس اضافه کرده است و هنوز هم قفل GPM رل برای فایل های موسیقی کاربران را جایگزین نکرده است.
به هر حال، یوتیوب همچنان راهی برای دسترسی به موسیقی و موزیک ویدئوهایی که به صورت رایگان با تبلیغات گوگل می باشد.در حالی که یوتیوب مایل است از مشترکانش پول دریافت کند. با این حال این، این موضوع نشان می دهد که سرویس موزیک گوگل با کمترین مشترک، پتانسیل متفاوت تری را در مقایسه با اپل موزیک و اسپاتیفای دارد.
منبع engadget
پر بازدید ترین محصولات |
---|